TARİHÇEMİZ

THE BODY SHOP'IN DÜNYASINA HOŞGELDİNİZ!

Hikayemiz 1976'da İngiltere, Brighton'da başladı. Kurucumuz Dame Anita Roddick ve onun devrim niteliğindeki inancıyla başladı: ‘İş, iyilik için kullanılan bir güç olabilir’. 40 yılı aşkın bir süredir onun vizyonunu takip ederek kuralları yıkıyoruz, asla taklit etmiyoruz ve değişim yaratıyoruz.

title

“İş dünyayı şekillendiriyor. Toplumu hayal edebileceğiniz neredeyse her şekilde değiştirme gücüne sahip.”

Dame Anita Roddick

THE BODY SHOP KURUCUSU

ORTALAMA BİR KOZMETİK ŞİRKETİ DEĞİL

The Body Shop 1976'da kapılarını ilk açtığında, İngiltere'nin Brighton sokaklarında yeşil boyalı küçük bir dükkandı. Güzelliğe yaklaşımı, güzellik sektöründeki büyük oyunculardan tamamen farklıydı. Doğal kaynaklı içeriklerden oluşuyordu ve iddialı ambalajları yoktu. Her vücut için üretilmiş, kadınların tenleriyle barış içinde olmasını sağlayan, onları kesinlikle başka biri gibi gösterme sözü vermeyen ürünler ve güzellik ritüelleri vardı.
title

“Sosyal ve çevresel boyutlar, şirketin kendi yapısına işlenir. Hedeflerimiz arasında ne ilk ne de sonuncular, yaptığımız her şeyin süregelen bir parçasını oluştururlar.”

Dame Anita Roddick

THE BODY SHOP KURUCUSU

ÖNCÜ SOSYAL DEĞİŞİM

40 yıldan uzun bir süre önce, bu tür bir yaklaşım çağının ötesindeydi. Anita’nın gezegene olan tutkusu ve hep bir şeyler hedefleyen kampanyaları sayesinde The Body Shop her zaman bir güzellik markasından daha fazlası oldu. Kârın ve ilkelerin uyum içinde işlemesini sağlamak gibi bir amacı vardı. Ürünlerimiz hiçbir zaman hayvanlar üzerinde test edilmedi ve kimse istismar edilmedi. Çiftçiler ve tedarikçilerle adil bir şekilde çalıştık ve Yerel Adil Ticaret programımız aracılığıyla toplulukların gelişmesine yardımcı olduk. Bugün giderek daha fazla firma izimizden gitmeye başlıyor; onları aramızda görmekten mutluluk duyuyoruz. Dünyanın buna ihtiyacı var.
title

"Güzellik, kendinizle ilgili sevdiğiniz her şeyin dışa vurumudur.”

Dame Anita Roddick

THE BODY SHOP KURUCUSU

GÜZELLİĞİ YENİDEN TANIMLAMAK
The Body Shop faaliyete ilk geçtiği yılında, güzellik endüstrisinin kızların ve kadınların neye benzemesi gerektiği konusunda oldukça katı görüşleri vardı. Ama Anita’nın da kendi görüşleri vardı. Güzelliğin bir kişinin neşe, rahatlık ve öz güven kaynağı olduğuna inanıyordu. Kendinle ilgili sevdiğin ve seni iyi hissettiren şeylerdi. Güzellik ürünlerinin, endüstrinin dayattığı sahte zayıflama ve yaşlanmayı geciktirme vaadi yerine daha çok günlük kendini sevme ritüeli olduğuna inanıyordu. Kadınları belli bir şekilde görünmeleri için değil, kendilerinin en iyi versiyonları olmalarına yardımcı olmak için ürünler yaratmak istemişti.
title
KADINLARA VE KIZLARA GÜÇ KAZANDIRMAK
Anita gerçek bir aktivistti. The Body Shop'a biricik amacımızı veren ve sosyal değişim konusunda bize enerji sağlayan da buydu. Gerçek bir feminist ve insan hakları aktivisti olarak markayı her ürün ve her iş kararıyla kadınları ve kızları güçlendirmek, eşitlik için çabalamak ve Yerel Adil Ticaret programımız aracılığıyla kadınlara fırsat yaratmak üzerine inşa etti. ‘Kadınsı’ olarak etiketlenen kapsayıcılık, işbirliği ve şefkat gibi bazı ilkeler markamızın temelini oluşturmaktadır.
title
İYİLİK İÇİN KULLANILAN BİR GÜÇ OLARAK İŞ
Body Shop'un kökleri aktivizme dayanmaktadır ve kampanya düzenleme geçmişimiz 1986'ya kadar uzanmaktadır. Anita, acımasız balina avcılığı uygulamasıyla mücadele etmek için Greenpeace ile işbirliği yaptı ve o zamanlar kozmetik sektöründe yaygın olarak kullanılan ispermeçet balinası yağının yerine jojoba yağının kullanımını teşvik etti. Büyük işlerle başladık. Nasıl devam etmeye niyetlendiysek öyle başladık. Bugün, onlarca yıllık başarılı aktivizme sahip güvenilir küresel bir markayız. Olumlu değişimleri uzun vadelere yaymak için milyonlarca müşterinin sahip olduğu endişeyi dile getirmemizi ve amaçlarımızı dünyanın dört bir yanındaki karar merciilerine götürmemizi sağlayan benzersiz bir konumda yer alıyoruz.
title